KAKA – Konstpedagogiska Akademin

KAKA – Konstpedagogiska Akademin – är ett nationellt nätverk som arbetar för att fler människor ska upptäcka konst.

KAKA startade som ett regionalt nätverk i Västra Götalandsregionen 2019. Sedan 2023 är det ett interregionalt samarbete mellan regionerna Gävleborg, Sörmland och Västra Götaland. Samarbetet har tagit form inom ramen för föreningen Konstkonsulenterna i Sverige som aktivt arbetar med konstens infrastruktur nationellt.

KAKA samarbetar med Bästa Biennalen, Göteborgs stad, Konstfrämjandet, Konstdepartementet, Kurioso/Sörmlands museum och Statens konstråd.

KAKA drivs med stöd av Kulturrådet.

Grunden för den digitala plattformen har tagits fram i samarbete med Art Lab Gnesta, Konst i Hälsingland och Nordiska Akvarellmuseet.

Instagram: @kaka_konstpedagogik
Hemsida: www.konstpedagogik.se